2015/08/11

Felkészülés a várandósságra





A várva várt csoda



Kisfiúnk lassan 8 hónapos, miatta is szeretném leírni a Mi történetünket és ezzel is erőt adni, biztatni másokat.







Vár Rád a Baba programban Petre Veronikával személyesen 2013 júliusában találkoztam először, annak érdekében, hogy lelkileg is felkészülhessek a második baba érkezésére. Akkor még nem gondoltam, hogy mennyire sorsdöntő találkozásban volt részem, mekkora út áll még előttem, csak abban voltam biztos, a lelkem mélyén éreztem, hogy végig kell menjek Vele az úton. Tudtam, hogy nekem szükségem van a segítségére.

Mint eddigi életem során mindig, most is türelmetlen voltam, abban bíztam, hogy majd Ő segít és ezentúl minden rendben lesz. Úgy gondoltam, hogy a kérdéseimre megkapom a választ, kapok valami útravalót és minden addig gondolt bajom és problémám egyszerre megoldódik.
De nem így lett és ezt el kellett fogadjam. Kérdéssorokat kaptam, házi feladatokat csináltam akár éjszakákon keresztül, még a családfámat is elemeztük. Rájöttem, hogy nem tudok semmit a múltamról és el kellett fogadjam, hogy a múltam megismerése nélkül nem tudok továbbhaladni, továbblépni.
Nagyon sokat kellett dolgozzak a lelkemmel, megértettem, hogy nem fognak egy csapásra megoldódni a gondjaim. Veronika nagyon sok mindenre megtanított, rávilágított, segített megérteni, hogy mi miért történik velünk. Megtanultam elfogadni, megbocsátani és nagyon sok terhet letettem, amit addigi életem során cipeltem. Megismertem az életfeladatomat, általa megértettem az első gyermekemmel kapcsolatos történéseket, segített jobb anyává válnom.
A változást a környezetem is észrevette, pozitív visszajelzéseket kaptam. Megváltozott az életfelfogásom, már nem mindenért magamat hibáztattam, hanem igyekeztem elfogadni és hálás lenni mindenért, amim van.

Több mint fél éves közös munka eredményeképp, 2014. év elejére jutottam el oda, hogy mind testileg, mind lelkileg felkészültnek éreztem magam egy újabb baba érkezésére. Elég bátornak éreztem magam ahhoz, hogy újból édesanya legyek és ami a legfontosabb, hogy megfogalmazódott bennem a vágy, hogy ismét anyai örömökben legyen részem.
Veronika segítségével meghatároztuk második babánk fogantatásának időpontját, aki a megbeszélteknek megfelelően 2014 márciusában fogant. Nem volt bennem görcsösség, félelem, annyira természetesen éltem meg ezt a folyamatot. Már az első ultrahangos vizsgálat előtt biztos voltam benne, hogy Ő ott van a szívem alatt.
Az első hetektől kezdve minden gondolatomat próbáltam a babánkkal is megosztani, mindent elmagyaráztam Neki, a negatív gondolatokat pedig igyekeztem hamar elűzni. Egyáltalán nem vagyok egy optimista alkat, így nekem már ez is óriási feladat volt.
Veronika segítségével elsajátítottam a magzat kommunikáció módszerét. Szerettem volna minél több dolgot megtudni második babánkról, beszélgetni Vele, amíg ott van a pocakomban. Az elsajátított módszerrel megtudtam Tőle, hogy mi a kedvenc színe, hogy kényelmes ruhácskákat szeretne majd hordani és abban is segített nekem, hogy miket egyek, mire van még szüksége az optimális fejlődéshez.

Második terhességem alatt –hasonlóan az elsőhöz – nagyon sok nem várt eseménnyel kellett szembe nézzek, de a magzat kommunikáció abban is sokat segített, hogy ne vessem alá magunkat feleslegesen különböző orvosi beavatkozásoknak, kisfiam folyamatosan erősített és biztatott és kérte, hogy ne idegeskedjek annyit.
Előző életeiről is megosztott velem néhány általa fontosnak vélt momentumot, így még közelebb kerülhettünk egymáshoz. Azt is megtudtam tőle, hogy babaként szeretne majd kipróbálni minél több dolgot spontán (babaúszás, babajóga stb.). Szeretne majd zenélni, lehetőség szerint fúvós hangszeren játszana majd szívesen. Azt is kérte, hogy idővel tanítsuk meg majd sakkozni, ami fejleszti matematikai készségét és gondolkodását. Jó kézügyességgel bíró gyermek lesz, aki kellően önálló, de emiatt türelemre is szükségünk lesz a nevelése során. Emellett félénk és visszahúzódó is lesz, ami miatt állandó biztatásra, noszogatásra szorul majd. Összességében egy okos, nyugodt, kiegyensúlyozott gyermekként tervezi az életét.

Veronika segítségével megtudtam, hogy mennyire fontos, hogy az anyuka mit olvas a várandósság alatt. Nagyon sok pozitív szüléstörténetet olvastam, igyekeztem minél több dolgot elsajátítani a gyengéd születéshez, megértettem, hogy mennyire fontos, hogy a babával mi történik a születése alatt. S részt vettem a Születésre felkészítés programban, amiben Vincét készítettük fel a megszületésére. A 37. héttől kezdve nagyon sokszor végigvettük, hogy mi fog történni, mire számíthat, mit fog érezni, én hogyan tudok neki segíteni és leginkább azt erősítettem benne, hogy ha mégis történik valami váratlan, akkor ne essen pánikba, ne érezze magát elhagyatva, minden érte és értünk fog történni.

A születése időpontját nem súgta meg nekem, csak azt, hogy csütörtöki nap fog megszületni, így az általam várt időpont helyett egy kicsit később, 4 nappal a kiírt dátum előtt született meg Vincénk. Úgy gondolom, hogy amennyire kórházi körülmények között lehetséges kisfiúnk gyengéd születéssel jött a világra, úgy ahogy azt előtte megbeszéltük. Nem volt komplikáció, mindenki tette a dolgát és nagyon ügyes volt.

A terhességemre és a szülésemre mindenképpen pozitívan gondolok vissza. Az első szülésemnél még nem voltam ura a helyzetnek, nem tudtam mi történik velem, nem volt részünk magzat kommunikációban és csak a kórházi szülésfelkészítésen vettem részt. Ezért is leírhatatlan a különbség és ez az érzés nagyon sok erőt ad, valahányszor a második szülésemre visszagondolok.
És mostanra már 8 hónapja velünk van Vince baba, és minden nap erőt ad nekünk a folytatáshoz. Együtt küzdünk a testvérféltékenységgel, nagyobbik gyermekem egészségügyi és lelki gondjaival, én pedig küzdök a lelkiismeretemmel, hogy elég jó anyja vagyok-e ennek a két kis embernek.
De egy valami nem változik és mindig erőt ad, az hogy Ő itt van velünk!
Érte érdemes volt megtanulni másképp gondolkodni, érte érdemes volt megváltozni, érte érdemes volt küzdeni és harcolni, és Ő érte érdemes minden nap felkelni, élni és minden nap hálát adni!


Hálás vagyok neki, amiért minket választott és hálás vagyok érte minden Égi és földi segítőnek, támogatónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése